ROYAL PURPLE MAX ATF to syntetyczny, wysokowydajny olej przeznaczony do automatycznych skrzyń biegów. Jest zgodny z wymaganiami stawianymi dla Dexron III lub Mercon.
MAX ATF posiada zdolność do tworzenia niezwykle trwałego filmu olejowego, który wpływa na zmniejszenie współczynnika tarcia, co znacznie obniża temperaturę pracy przekładni oraz zmniejsza zużycie części trących. Ponadto MAX ATF ma niezrównaną stabilność oksydacyjną (jest odporny na utlenianie), co znacznie wydłuża czas jego pracy. Odporny jest również na utratę właściwej smarności pod wpływem wysokiej temperatury.
Automatyczne skrzynie biegów generują dużo ciepła, a ich niezawodność zależy od dobrego chłodzenia. Ponad 90% awarii automatycznych przekładni spowodowanych jest przegrzaniem, a obniżenie temperatury pracy o ok.60C może dwukrotnie zwiększyć ich sprawność (źródło: Perma Industries, Inc.)
Olej Royal Purple MAX ATF jest kompatybilny z innymi syntetycznymi olejami do automatycznych skrzyń biegów (zalecany test mieszalności), jednakże w celu osiągnięcia maksymalnych parametrów pracy proponujemy całkowitą wymianę oleju.
MAX ATF? może być stosowany w pojazdach wymagających któregokolwiek z poniższych płynów:
Poniżej rekomendacje MaxATF na rok 2011
MaxATF jest rekomendowany jako zamiennik:
Allison C-4*, TES-295, TES-389
Audi / VW G-052-025-A2, G-052-162-A1
BMW ETL-7045E, ETL-8072B, LA2634, LT71141
Chrysler ATF+, ATF+2, ATF+3, ATF+4
Ford Mercon, Mercon V *
Esso LT 71141
GM Dexron, Dexron-II, Dexron-IIIG & IIIH
Honda ATF-Z1
Hyundai SP-II & SP-III
Idemitsu K17 (JATCO 3100 PL085)
JASO 1-A *
JWS 3309 (Aisin Warner)
KIA SP-II & SP-III
MAN 339F, 339 V1 / V2, 339 Z1 / Z2 / Z3
Mazda ATF-M III, ATF-MV
MB 236.1 / 236.2 / 236.5 / 236.6 / 236.7 / 236.9
MB 236.10 (Daimler Nag 1), 236.11 (LT71141)
Mitsubishi Diamond SP-II & SP-III
Nissan Matic-D, Matic-J, Matic-K
Shell 3403, LA2634
Subaru ATF
Texaco ETL-7045E, ETL-8072B, N402
Toyota Type T-III, Type T-IV
Voith 55.6335.xx (G607), 55.6336.xx (G1363), 97340
Volvo 97340, 97341
VW G-052-025-A2, G-052-162-A1
VW TL52162
ZF TE-ML 03D, 04D, 05, 09, 11B, 14A, 14B, 14C, 16L, 17C
* – These are approved fluids but are not licensed
MaxATF jest akceptowalny, ale nie spełnia dokładnie wszystkich parametrów:
Aisin Warner AW-1
Ford Mercon SP, Mercon LV
GM Dexron VI
Hyundai NWS-9638
Nissan Matic-S
Toyota WS (JWS 3324)
MaxATF NIE JEST rekomendowany jako zamiennik dla:
Ford Type F
MB 236.12 or 236.14 (Daimler NAG 2)
Saab 93 165 147
Shell M-1375.4
CVT Fluids
WŁAŚCIWOŚCI
Zalety oleju:
zwiększa ochronę części trących
znacznie wydłuża trwałość oleju
zapewnia znakomitą ochronę antykorozyjną
powoduje płynne przekładanie biegów
utrzymuje niższą temperaturę pracy przekładni
utrzymuje czystość skrzyni biegów zapewniając jej maksymalną wydajność
DANE TECHNICZNE
-
Typowe parametry Lepkość cSt w 40?C 32,5 cSt w 100?C 7,5 SSU @100°F 164 SSU @ 210°F 51 cP @ -10°C (14°F)
332 cP @ -20°C (-4°F)
664 cP @ -30°C (-22°F)
1491 cP @ -40°C (-40°F) 3852 Indeks lepkości 210 Temperatura krzepnięcia (?F) -60 Temperatura zapłonu (?F) 450 Temperatura palenia (?F) 490 Zdolność pienienia SEQ I 0 ml/0 ml SEQ II (4s) 10 ml/0 ml Gęstość Ciężar właściwy w 60 ?F 0,838 funt/galon 6,98 Korozja na płytkach miedzianych 3 godz. @ 210°F 1A
Cena 99zł kwarta (0,946 litra)