ROYAL PURPLE MAX GEAR to syntetyczny, wysokowydajny olej do ręcznych skrzyń biegów, przeznaczony do stosowania w samochodach osobowych, ciężarowych, kempingowych, z napędem przednim lub tylnym oraz niższych jednostkach morskich. Spełnia wymagania eksploatacyjne API GL-4 i GL-5 oraz MIL-L-2105E.
MAX GEAR został zaprojektowany w celu zapewnienia maksymalnej ochrony znacznie obciążonych przekładni. Skomponowany został z najwyższej jakości syntetycznych olejów połączonych z pakietem dodatków zastrzeżonym przez Royal Purple, co sprawia, że przekładnia pracuje ciszej, w niższej temperaturze, a przekładanie biegów jest bardziej płynne. Zapewnia doskonałą ochronę przed korozją.
Max-Gear? jest bardzo odpornym, wysokowydajnym, samochodowym olejem przekładniowym do ręcznych skrzyń biegów, zaprojektowanym w celu zapewnienia maksymalnej ochrony dla wysoko obciążonych przekładni, przy zapewnieniu maksymalizacji przepustowości mocy przez układ napędowy. Max-Gear można stosować w samochodach osobowych, ciężarowych, kempingowych, z napędem przednim lub tylnym oraz niższych jednostkach morskich. Spełnia wymagania eksploatacyjne API GL-4 i GL-5 oraz MIL-L-2105E.
Max-Gear skomponowany został z najwyższej jakości syntetycznych olejów połączonych z pakietami dodatków Synerlec? i Synslide? zastrzeżonym przez Royal Purple. Max-Gear? eliminuje zużycie części trących oraz łożysk ? nawet pod wpływem nacisku na jego warstwę spowodowanym znacznym obciążeniem. Śliskie syntetyczne molekuły nie tylko redukują zużycie i tarcie, ale również znacząco zwiększają jego płynność i smarność w niskiej temperaturze. Jest to zatem najlepszy preparat, który można stosować w zimnym klimacie. Stosowanie Max-Gear? sprawia, że skrzynia biegów pracuje ciszej, temperatura jej pracy jest niższa, a przekładanie biegów jest bardziej płynne.
Zaawansowane technologicznie, syntetyczne pakiety dodatków Synerlec? i Synslide? powodują powstanie mocnego, syntetycznego filmu olejowego na wszystkich powierzchniach metalowych, co znacznie poprawia własności smarowania: zwiększają grubość filmu olejowego oraz jego wytrzymałość. Takie właściwości zapobiegają kontaktowi metal-metal, a więc przyczyniają się do ograniczenia zużycia części trących. Ponadto olej Max-Gear zawierający pakiet Synerlec? i Synslide? skutecznie wypiera wilgoć z powierzchni metalowych i chroni wszystkie metale przed korozją. Max-Gear ma niezrównaną stabilność oksydacyjną (jest odporny na utlenianie), co wpływa na wydłużenie czasu jego eksploatacji.
Max-Gear? Spełnia wymagania eksploatacyjne API GL-4 i GL-5 oraz MIL-L-2105E, a ponadto jest bezpieczny dla części wykonanych z brązu.
Max-Gear? charakteryzuje się niskim współczynnikiem tarcia, co bezpośrednio wpływa na obniżenie temperatury pracy skrzyni biegów
Max-Gear? eliminuje powstawanie szkodliwych osadów i wydłuża czas między wymianami oleju
Max-Gear? spełnia wymagania operacyjne dla pojazdów działających w zimnym klimacie, ponieważ ma niską temperaturę płynięcia
Max-Gear? zapewnia ochronę przed obciążeniem uderzeniowym, zmniejsza więc możliwość uszkodzenia łożysk i kół zębatych
Max-Gear? ma wspaniałe właściwości antykorozyjne, chroni zarówno metale żelazne jak i nieżelazne w czasie eksploatacji
Max-Gear? całkowicie oddziela się od wody, co zapobiega tworzenie emulsji olejowo ? wodnej
Max-Gear? jest kompatybilny z innymi olejami przekładniowymi (dla bezpieczeństwa zalecany test mieszalności)
składniki Max-Gear? są wymienione na listach TSCA (Toxic Substances Control Act ? amerykańska klasyfikacja związków chemicznych zawierająca ponad 75000 haseł. Obecność na tej liście oznacza, że produkt skomponowany jest tylko ze znanych i zbadanych substancji chemicznych.) oraz spełniają wymagania EPA (Environmental Protection Agency ? Agencja Ochrony Zdrowia Ludzkiego i Środowiska Naturalnego) , RCRA (Resource Conservation and Recovery Act – akt prawny dotyczący usuwania odpadów stałych i odpadów niebezpiecznych) i OSHA (Occupational Safety and Health Act ? akt prawny regulujący przepisy bezpieczeństwa i higieny pracy).
Max-Gear? wydłuża okresy pomiędzy wymianami oleju, a więc znacznie zmniejsza koszty utrzymania pojazdu
DANE TECHNICZNE
Typowe parametry | SAE grade | ||||
75W90 | 75W140 | 80W90 | 90 | 85W140 | |
Lepkość | |||||
cSt w 40?C | 132,3 | 247,0 | 150,3 | 194,3 | 324,4 |
cSt w 100?C | 19,1 | 33,0 | 16,8 | 19,2 | 28,5 |
SSU @100°F |
677 | 1261 | 782 | 1018 | 1708 |
SSU @ 210°F |
97 | 160 | 87 | 98 | 140 |
CP @ -12°C |
– | – | – | – | 30000 |
CP @ -26°C | – | – | 50000 | – | – |
CP @ -40°C | 100000 | 130000 | – | – | – |
Temperatura zapłonu | |||||
(?F) | 380 | 375 | 395 | 390 | 375 |
Temperatura palenia | |||||
(?F) | 465 | 465 | 470 | 475 | 435 |
Temperatura krzepnięcia | |||||
(?F) | -54 | -69 | -33 | -33 | -17 |
Test korozyjności | |||||
Miedź | W normie | W normie | W normie | W normie | W normie |
Brąz | W normie | W normie | W normie | W normie | W normie |
Test rdzewienia | |||||
Woda | W normie | W normie | W normie | W normie | W normie |
Słona woda | W normie | W normie | W normie | W normie | W normie |
Zdolność tworzenia piany | |||||
W normie | W normie | W normie | W normie | W normie | |
Test Timken ? test obciążeniowy | |||||
Lbs (funty siły) | 100 | 100 | 100 | 100 | 100 |
Test na aparacie czterokulowym | |||||
Obciążenie zespawania (kg) | 400 | 400 | 400 | 400 | 400 |
Ciężar właściwy |
|||||
w 60 ?F | 0,895 | 0,895 | 0,901 | 0,897 | 0,908 |
funt/galon |
7,45 | 7,45 | 7,50 | 7,47 | 7,56 |
Cena 79zł za kwartę (0,946 litra)
.