Posted by admin Grudzień - 8 - 2010 4 komentarze

Poniżej przedstawiamy artykuł wydrukowany w jednym z branżowych australijskich czasopism, w którym opisano sposób wykonania oraz wyniki testu olejów silnikowych na ścieralność. Artykuł jest co prawda w języku angielskim, ale zdjęcia pozwalają na samodzielne wyciągnięcie wniosków.

ściągnij pdf: test1 + test2 i prześlij znajomym !

Zobacz jak Royal Purple wyszedł w innym, niezależnym teście na wytrzymałość filmu olejowego.

Trzeba zaznaczyć, że testowane oleje pochodzą z rynku amerykańskiego i australijskiego, gdzie ogólnie tego typu produkty to „niebo a ziemia” w porównaniu z tym co jest sprzedawane u nas – szczególnie w naszej części europy …

W teście udział wzięli: (kolejność od najgorszego)
zaszczytne, ostatnie miejsce: Shell Helix Ultra
miejsce 15: Gulf Western Ultra
14: Pennzoil GT Performance Semi-Syntetic
13: Fuchs Titan Supersyn
12: Motul Turbolight 4100
11: Motul e-tech 8100

10: Elf Excelium GP
9: Mobil 1
8: Mobil Synth S
7: Penrite HPR 5 Semi-Synthetic
6: Red Line Synthetic
5: Shell Helix Plus Semi-Synthetic
4: Elf Competition GT

miejsce 3: Castrol Formula R

(potem długo nic…)

lokata 2: Valvoline Durablend (czyli pierwszy przegrany)

(następnie długo, długo nic…)

Najlepszy wynik: Royal Purple Motor Oil

„…Badanie ścieralności  przeprowadziliśmy przez pomiar wytrzymałości filmu olejowego tworzonego przez badany olej… . Skorzystaliśmy ze sprzętu wykonanego przez firmę Falex, światowego lidera w dziedzinie trybologii…
…Nasza maszyna jest bardzo prosta (Zdj.1). Pierścień obracający się na wale napędzanym silnikiem elektrycznym, zanurzany jest w rynience napełnionej badanym olejem. Uruchomienie silnika powoduje smarowanie (obmywanie) pierścienia nieprzerwalnym strumieniem oleju (Zdj.2)… .

…Powyżej pierścienia znajduje się dźwignia, w której umieszcza się w stabilny sposób mały stalowy wałek. Podczas wykonywania badania ramię dźwigni opuszcza się na wirujacy pierścień i w ten sposób powstaje skojarzenie cierne wałek-pierścień (Zdj.3)… .

…Ramię dźwigni obciążane jest kolejno pięcioma ciężarkami o wadze 2 funty (910 g) każdy, co skutkuje wywołaniem nacisku na pierścień  75 funtów każdorazowo (Zdj.4)… .

…Po zakończeniu badania mierzyliśmy skazę na wałku powstałą w wyniku tarcia wałka o pierścień, a wytrzymałość filmu olejowego obliczaliśmy ze specjalnego wzoru….

…Wyniki badań są zaskakujące, ale proszę popatrzcie sami i pomyślcie, jak ważna jest wytrzymałość filmu olejowego dla ochrony części w Waszym samochodzie…”

Te dwa poniżej to mieszanki wyścigowe, które sa poza konkursem jeśli chodzi o użytkowanie na co dzień, ale ten 10W40 testowany powyżej, który zmiótł całą konkurencję to normalna, „cywilna” mieszanka dostępna na naszej stronie.

 

http://www.royalpurple.waw.pl/HLIC/82dff9be881b2ddd21940f692ad7a989.jpg

Tags : , , , , , , , , , , , , , , , , , , informacje i testy

4 komentarze to “Test olejów”

  1. Royal Purple Warszawa » Royal Purple 5W40 @ Citroen Xantia 2.0 HDi Says:

    […] dopiero zaczyna ujawniać swoje maksymalne możliwości. na zimno najbardziej potwierdzają się wyniki testu olejów. Na zimno silnik „dostaje” najbardziej … no chyba, że chroni go Royal Purple […]

  2. Royal Purple Warszawa » Klasyfikacje olejów silnikowych Says:

    […] tym idzie większym zużyciem paliwa (np. olej letni 40 stosowany w północnej Rosji) lub brakiem klinu smarnego, a więc szybszym zużyciem współpracujących części (np. olej zimowy 0W stosowany w […]

  3. Royal Purple Warszawa » Najlepsze oleje – test Says:

    […] Poniżej film (dla odmiany w „innym” języku) dla tych, którzy mieli by ewentualnie jeszcze kłopoty ze zrozumieniem tego testu olejów. […]

  4. Royal Purple Warszawa » Royal Purple – test oleju i filtrów Says:

    […] Zobacz też test olejów samochodowych i motocyklowych. […]

Leave a Reply

You must be logged in to post a comment.