ROYAL PURPLE MAX ATF to syntetyczny, wysokowydajny olej przeznaczony do automatycznych skrzyń biegów. Jest zgodny z wymaganiami stawianymi dla Dexron III lub Mercon.
[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=6nmBj5Ojy04[/youtube]
Royal Purple MAX ATF to w pełni syntetyczny olej przekładniowy, zaprojektowany z myślą o maksymalnej ochronie i wydajności automatycznych skrzyń biegów. Jego unikalna formuła pozwala na:
- Tworzenie trwałego filmu olejowego: Zapewnia stałą warstwę ochronną, która skutecznie zmniejsza współczynnik tarcia, co przekłada się na niższą temperaturę pracy przekładni oraz mniejsze zużycie elementów trących.
- Niezrównaną stabilność oksydacyjną: Olej odporny jest na utlenianie, co znacząco wydłuża jego okres eksploatacji oraz chroni przed degradacją w wysokich temperaturach.
- Utrzymanie właściwej smarności w ekstremalnych warunkach: Nawet pod wpływem bardzo wysokich temperatur olej zachowuje swoje właściwości smarne, co jest kluczowe dla efektywnego chłodzenia i ochrony automatycznych skrzyń biegów.
- Redukcję temperatury pracy: Obniżenie temperatury o nawet około 60 °C może dwukrotnie zwiększyć żywotność przekładni – istotny aspekt, gdyż ponad 90% awarii automatycznych skrzyń biegów wynika z przegrzewania (źródło: Perma Industries, Inc.).
Przewagi w stosunku do olejów z Europy
W porównaniu do wielu europejskich olejów syntetycznych stosowanych w automatycznych skrzyniach biegów, Royal Purple MAX ATF oferuje następujące przewagi:
- Lepsza ochrona antykorozyjna i przed zużyciem: Dzięki wyjątkowej trwałości filmu olejowego, MAX ATF zapewnia skuteczniejszą ochronę elementów przekładni, co w praktyce oznacza mniejsze zużycie części mechanicznych.
- Wyższa stabilność termiczna: Olej utrzymuje optymalne właściwości nawet przy bardzo wysokich temperaturach – konkurencyjne europejskie oleje często szybciej tracą swoje właściwości, co może prowadzić do przegrzewania i przedwczesnego zużycia skrzyni biegów.
- Dłuższy okres użytkowania: Niezrównana odporność na utlenianie pozwala na dłuższy czas pracy bez degradacji, co przekłada się na rzadszą konieczność wymiany oleju oraz niższe koszty eksploatacji.
- Kompatybilność z OEM: Chociaż MAX ATF jest w pełni kompatybilny z innymi syntetycznymi olejami ATF (zalecany jest jednak test mieszalności lub całkowita wymiana dla osiągnięcia maksymalnych parametrów), jego formuła została zoptymalizowana pod kątem współczesnych, wymagających specyfikacji technicznych.
Podsumowując, Royal Purple MAX ATF wyróżnia się dzięki swojej wyjątkowej formule, która skutecznie zmniejsza tarcie, redukuje temperaturę pracy oraz zapewnia długotrwałą ochronę przed utlenianiem. To sprawia, że w krytycznych warunkach eksploatacji, gdzie odporność na wysokie temperatury i ochrona mechaniczna są kluczowe, europejskie konkurencyjne oleje nie dorównują oferowanym przez MAX ATF właściwościom.
MAX ATF? może być stosowany w pojazdach wymagających któregokolwiek z poniższych płynów:
Poniżej rekomendacje MaxATF na rok 2011
MaxATF jest rekomendowany jako zamiennik:
Allison C-4*, TES-295, TES-389
Audi / VW G-052-025-A2, G-052-162-A1
BMW ETL-7045E, ETL-8072B, LA2634, LT71141
Chrysler ATF+, ATF+2, ATF+3, ATF+4
Ford Mercon, Mercon V *
Esso LT 71141
GM Dexron, Dexron-II, Dexron-IIIG & IIIH
Honda ATF-Z1
Hyundai SP-II & SP-III
Idemitsu K17 (JATCO 3100 PL085)
JASO 1-A *
JWS 3309 (Aisin Warner)
KIA SP-II & SP-III
MAN 339F, 339 V1 / V2, 339 Z1 / Z2 / Z3
Mazda ATF-M III, ATF-MV
MB 236.1 / 236.2 / 236.5 / 236.6 / 236.7 / 236.9
MB 236.10 (Daimler Nag 1), 236.11 (LT71141)
Mitsubishi Diamond SP-II & SP-III
Nissan Matic-D, Matic-J, Matic-K
Shell 3403, LA2634
Subaru ATF
Texaco ETL-7045E, ETL-8072B, N402
Toyota Type T-III, Type T-IV
Voith 55.6335.xx (G607), 55.6336.xx (G1363), 97340
Volvo 97340, 97341
VW G-052-025-A2, G-052-162-A1
VW TL52162
ZF TE-ML 03D, 04D, 05, 09, 11B, 14A, 14B, 14C, 16L, 17C
* – These are approved fluids but are not licensed
MaxATF jest akceptowalny, ale nie spełnia dokładnie wszystkich parametrów:
Aisin Warner AW-1
Ford Mercon SP, Mercon LV
GM Dexron VI
Hyundai NWS-9638
Nissan Matic-S
Toyota WS (JWS 3324)
MaxATF NIE JEST rekomendowany jako zamiennik dla:
Ford Type F
MB 236.12 or 236.14 (Daimler NAG 2)
Saab 93 165 147
Shell M-1375.4
CVT Fluids
WŁAŚCIWOŚCI
Zalety oleju:
zwiększa ochronę części trących
znacznie wydłuża trwałość oleju
zapewnia znakomitą ochronę antykorozyjną
powoduje płynne przekładanie biegów
utrzymuje niższą temperaturę pracy przekładni
utrzymuje czystość skrzyni biegów zapewniając jej maksymalną wydajność
DANE TECHNICZNE
-
Typowe parametry Lepkość cSt w 40?C 32,5 cSt w 100?C 7,5 SSU @100°F 164 SSU @ 210°F 51 cP @ -10°C (14°F)
332 cP @ -20°C (-4°F)
664 cP @ -30°C (-22°F)
1491 cP @ -40°C (-40°F) 3852 Indeks lepkości 210 Temperatura krzepnięcia (?F) -60 Temperatura zapłonu (?F) 450 Temperatura palenia (?F) 490 Zdolność pienienia SEQ I 0 ml/0 ml SEQ II (4s) 10 ml/0 ml Gęstość Ciężar właściwy w 60 ?F 0,838 funt/galon 6,98 Korozja na płytkach miedzianych 3 godz. @ 210°F 1A