ROYAL PURPLE MOTOR OIL to syntetyczny, wysokowydajny olej silnikowy przeznaczony do silników benzynowych i diesla w samochodach osobowych, ciężarowych oraz stacjonarnych silnikach przemysłowych. Posiada licencję API.
Oleje Royal Purple są zgodne z zaleceniami takich marek jak VW, Audi, Ford, Opel, Mercedes, BMW czy innych…
Zapytaj drogą mailową które dokładnie spełniają konkretne wytyczne i zastosowania.
Dostępne indeksy lepkości olejów samochodowych:
| 5W20 | 5W30 | 5W40 |
| 10W30 | 10W30Diesel | 10W40 |
| 15W40 | 20W50 |
Kup teraz!
Olej silnikowy Royal Purple zapewnia doskonałą ochronę, tworzą trwały film olejowy oraz zwiększa wydajność silnika, moment obrotowy, co wpływa na oszczędność paliwa, a poprzez poprawienie procesów spalania redukuje emisję spalin i temperaturę pracy jednostki.
ściągnij pdf: test1 i test2 i zobacz ten test
Olej silnikowy Royal Purple ma niezrównaną stabilność oksydacyjną (jest odporny na utlenianie), co wpływa na wydłużenie czasu eksploatacji.
Wysokie właściwości oleju Royal Purple są wynikiem długoletnich badań, których efektem jest odpowiednio dobrana mieszanina olejów syntetycznych zawierających opatentowany przez Royal Purple pakiet dodatków Synerlec?.
[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=BVIexE1UgEU[/youtube]
Olej silnikowy Royal Purple jest kompatybilny z innymi syntetycznymi olejami silnikowymi (zalecany test mieszalności), jednakże w celu osiągnięcia maksymalnych parametrów pracy silnika proponujemy całkowitą wymianę oleju.
WŁAŚCIWOŚCI
Zalety oleju:
obecność zaawansowanego dodatku Synerlec? powoduje, że powstający na wszystkich powierzchniach metalowych olejowy film praktycznie eliminuje zużycie części
stosowanie oleju Royal Purple znacznie wydłuża odstępy między kolejnymi wymianami oleju; Royal Purple Motor Oil jest wyjątkowo stabilny
Royal Purple Motor Oil daje niebywałą ochronę antykorozyjną
Royal Purple Motor Oil ma niski współczynnik tarcia, co przekłada się na zmniejszenie zużycie paliwa
Royal Purple Motor Oil zapewnia najwyższej klasy uszczelnienia, co poprawia sprawność spalania i wymiernie zmniejsza emisję szkodliwych substancji
stosowanie Royal Purple Motor Oil powoduje wzrost mocy i momentu obrotowego silnika
Royal Purple Motor Oil utrzymuje silnik w czystości
oleje silnikowe Royal Purple spełniają wymagania API
Royal Purple Motor Oil jest kompatybilny ze wszystkimi uszczelnieniami
składniki Royal Purple Motor Oil są wymienione na listach TSCA (Toxic Substances Control Act ? amerykańska klasyfikacja związków chemicznych zawierająca ponad 75000 haseł. Obecność na tej liście oznacza, że produkt skomponowany jest tylko ze znanych i zbadanych substancji chemicznych.) oraz spełniają wymagania EPA (Environmental Protection Agency ? Agencja Ochrony Zdrowia Ludzkiego i Środowiska Naturalnego) , RCRA (Resource Conservation and Recovery Act – akt prawny dotyczący usuwania odpadów stałych i odpadów niebezpiecznych) i OSHA (Occupational Safety and Health Act ? akt prawny regulujący przepisy bezpieczeństwa i higieny pracy).
Royal Purple Motor Oil wydłuża okresy pomiędzy wymianami oleju ze względu na przedłużenie okresu eksploatacji oleju, eliminuje przedwczesne zmiany oleju, a więc znacznie zmniejsza koszty zakupu oleju oraz koszty utylizacji i zużycia energii
Olej silnikowy Royal Purple ma opatentowane właściwości myjące, pozwalające na utrzymanie silnika w doskonałej czystości.
DANE TECHNICZNE
Oleje do silników benzynowych
Oleje do silników benzynowych i diesla
NORMA ASTM | KLASYFIKACJA SAE / API | |||||||
0W40****SM/CF ( tel ) |
5W20**SL >>> |
5W30**SL >>> |
5W40****SM/CF >>> |
10W30**SL >>> |
10W40*** CG-4,CH-4, CI-4/SL >>> |
15W40*** CG-4,CH-4, CI-4/SL >>> |
20W50CF/SJ >>> |
|
D-445 Lepkość | ||||||||
cSt w 40?C | 79,9 | 49,5 | 65,3 | 93,7 | 70,3 | 94,0 | 110,1 | 170,0 |
cSt w 100?C | 14,3 | 8,7 | 11,0 | 15,7 | 10,8 | 14,0 | 15,3 | 20,2 |
SSU @100°F | 395 | 253 | 332 | 476 | 360 | 482 | 567 | 880 |
SSU @ 210°F | 74 | 56 | 64 | 82 | 63 | 75 | 79 | 102 |
D-2270Indeks lepkości | ||||||||
Indeks lepkości | 182 | 156 | 157 | 179 | 140 | 148 | 140 | 138 |
D-4684Pompowalność | ||||||||
cP @ -40°C | 20,00 | – | – | – | – | – | – | – |
cP @ -35°C | – | 22,20 | 34,80 | 21,50 | – | – | – | – |
cP @ -30°C | – | – | – | – | 18,20 | 14,90 | – | – |
cP @ -25°C | – | – | – | – | – | – | 15,20 | – |
cP @ -20°C | – | – | – | – | – | – | – | 18,80 |
D-92Temperatura zapłonu (?F) | ||||||||
Temperatura Zapłonu (?F) | 465 | 455 | 440 | 425 | 430 | 400 | 450 | 435 |
D-92 Temperatura palenia (?F) | ||||||||
Temperatura palenia (?F) | 495 | 480 | 480 | 470 | 480 | 435 | 470 | 470 |
D-2896 TBN (liczba zasadowa) | ||||||||
TBN (liczba zasadowa) | 11 | 12 | 12 | 11 | 12 | 12,0 | 10,5 | 10,5 |
** wg API (tylko benzyna)
*** Do stosowania zarówno dla silników benzynowych i wysokoprężnych. Spełnia wymagania 93K214 Powerguard DDC, Cummins 20078 i Caterpillar ECF-1 i ECF-2.
**** 0W40 spełnia a nawet przekracza europejskie wymagania ACEA A3/B3-04.
**** 5W40 spełnia a nawet przekracza europejskie wymagania ACEA A2-96, A3-02.
*** Do stosowania zarówno dla silników benzynowych i silników Diesla
Silniki benzynowe ? typowe parametry
NORMA ASTM | KLASYFIKACJA SAE / API | ||
30CF,CF-2/SJ | 40CF,CF-2/SJ | 50CF,CF-2/SJ | |
D-445 Lepkość | |||
cSt w 40?C | 79,0 | 121,0 | 182,0 |
cSt w 100?C | 10,6 | 14,2 | 18,6 |
SSU @100°F | 408 | 631 | 955 |
SSU @ 210°F | 63 | 74 | 92 |
D-2270 Indeks lepkości | |||
Indeks lepkości | 119 | 113 | 113 |
D-92 Temperatura zapłonu (?F) | |||
Temperatura zapłonu (?F) | 460 | 460 | 160 |
D-92 Temperatura palenia (?F) | |||
Temperatura palenia (?F) | 515 | 515 | 515 |
D-2896 TBN (liczba zasadowa) | |||
TBN (liczba zasadowa) | 10,5 | 10,5 | 10,5 |
Silniki Diesla ? typowe parametry
NORMA ASTM | KLASYFIKACJA SAE / API | ||
40 DDCF-2 | 10W30D CH-4/SJ CI-4/SL >>> |
15W40** CH-4/SJ CI-4/SL >>> |
|
D-445 Lepkość | |||
cSt w 40?C | 138,9 | 67,3 | 110,1 |
cSt w 100?C | 15,0 | 10,9 | 14,9 |
SSU @100°F | 725 | 344 | 567 |
SSU @ 210°F | 100 | 62 | 79 |
D-2270 Indeks lepkości | |||
Indeks lepkości | 108 | 144 | 140 |
D-92 Temperatura zapłonu (?F) | |||
Temperatura zapłonu (?F) | 460 | 400 | 435 |
D-92 Temperatura palenia (?F) | |||
Temperatura palenia (?F) | 510 | 450 | 470 |
D-97 Temperatura krzepnięcia (?F) | |||
Temperatura krzepnięcia (?F) | -40 | -56 | -44 |
D-2896 TBN (liczba zasadowa) | |||
TBN (liczba zasadowa) | 7,5 | 10,0 | 10,5 |
D-874 Popiół siarczanowy (%) | |||
Popiół siarczanowy (%) | 0,72 | – | – |
D-4951 Cynk (ppm) | |||
Cynk (ppm) | 812 | – | – |