Royal Purple MAX GEAR
– Zaawansowany Olej Przekładniowy dla Najbardziej Wymagających Aplikacji
Royal Purple MAX GEAR to syntetyczny, wysokowydajny olej przekładniowy zaprojektowany do ręcznych skrzyń biegów. Jego unikalna formuła, opracowana z myślą o ekstremalnych warunkach pracy, znajduje zastosowanie w szerokim spektrum pojazdów – od samochodów osobowych, przez ciężarówki i kampery, aż po jednostki morskie o mniejszych rozmiarach. Olej ten spełnia rygorystyczne wymagania eksploatacyjne norm API GL-4 i GL-5 oraz MIL-L-2105E, co świadczy o jego wysokiej jakości oraz wszechstronności.
Maksymalna Ochrona Nawet przy Największych Obciążeniach
MAX GEAR został stworzony z myślą o zapewnieniu maksymalnej ochrony przekładni, szczególnie tych, które są narażone na duże obciążenia. Jego skład oparty jest na najwyższej jakości syntetycznych olejach, które łączone są z autorskimi pakietami dodatków – Synerlec® oraz Synslide®. Dzięki temu innowacyjnemu rozwiązaniu, olej tworzy trwały, syntetyczny film na powierzchniach metalowych, co znacząco zwiększa jego wytrzymałość oraz grubość warstwy smarującej. Efektem jest redukcja bezpośredniego kontaktu metal-metal, co przekłada się na minimalizację zużycia elementów trących i łożysk, nawet pod wpływem intensywnych obciążeń.
[youtube]https://www.youtube.com/watch?v=jMtH6U1TT_k[/youtube]
Wyjątkowa Płynność i Stabilność w Każdym Klimacie
Dzięki zastosowaniu śliskich syntetycznych molekuł, MAX GEAR charakteryzuje się doskonałą płynnością i smarnością, co ma kluczowe znaczenie zwłaszcza w niskich temperaturach. Olej zachowuje swoje właściwości nawet w surowym klimacie, umożliwiając płynne przekładanie biegów, cichszą pracę skrzyni oraz utrzymanie niższej temperatury pracy. Takie właściwości sprawiają, że MAX GEAR jest idealnym wyborem dla kierowców, którzy oczekują nie tylko ochrony, ale i poprawy komfortu oraz wydajności układu napędowego.
Niezrównana Odporność na Korozję i Utlenianie
Zaawansowane technologicznie dodatki Synerlec® i Synslide® nie tylko wzmacniają właściwości smarne oleju, ale także skutecznie wypierają wilgoć z powierzchni metalowych. Dzięki temu, MAX GEAR zapewnia doskonałą ochronę przed korozją, przedłużając żywotność elementów przekładni. Ponadto, jego niezrównana stabilność oksydacyjna gwarantuje, że olej nie ulega degradacji nawet przy długotrwałej eksploatacji, co znacząco wydłuża okres użytkowania i optymalizuje pracę całego układu napędowego.
Royal Purple MAX GEAR to produkt klasy premium, który dzięki swojej zaawansowanej formule i spełnianiu rygorystycznych norm przemysłowych, stanowi niezawodne rozwiązanie dla nowoczesnych przekładni ręcznych. Jego właściwości – od redukcji tarcia, przez stabilność termiczną, po doskonałą ochronę przed korozją – sprawiają, że jest idealnym wyborem dla szerokiej gamy pojazdów, niezależnie od warunków eksploatacji. Jeśli szukasz oleju, który nie tylko spełni, ale i przewyższy oczekiwania dotyczące ochrony i wydajności Twojej skrzyni biegów, Royal Purple MAX GEAR jest odpowiedzią na Twoje potrzeby.
[youtube]https://www.youtube.com/watch?v=7m0fDuPvr9k[/youtube]
- Spełnia wymagania eksploatacyjne API GL-4 i GL-5 oraz MIL-L-2105E, a ponadto jest bezpieczny dla części wykonanych z brązu.
- Charakteryzuje się niskim współczynnikiem tarcia, co bezpośrednio wpływa na obniżenie temperatury pracy skrzyni biegów
- Eliminuje powstawanie szkodliwych osadów i wydłuża czas między wymianami oleju
- Spełnia wymagania operacyjne dla pojazdów działających w zimnym klimacie, ponieważ ma niską temperaturę płynięcia
- Zapewnia ochronę przed obciążeniem uderzeniowym, zmniejsza więc możliwość uszkodzenia łożysk i kół zębatych
- Ma wspaniałe właściwości antykorozyjne, chroni zarówno metale żelazne jak i nieżelazne w czasie eksploatacji
- Całkowicie oddziela się od wody, co zapobiega tworzenie emulsji olejowo ? wodnej
- Jest kompatybilny z innymi olejami przekładniowymi (dla bezpieczeństwa zalecany test mieszalności)
Składniki Max-Gear? są wymienione na listach TSCA (Toxic Substances Control Act ? amerykańska klasyfikacja związków chemicznych zawierająca ponad 75000 haseł. Obecność na tej liście oznacza, że produkt skomponowany jest tylko ze znanych i zbadanych substancji chemicznych.) oraz spełniają wymagania EPA (Environmental Protection Agency ? Agencja Ochrony Zdrowia Ludzkiego i Środowiska Naturalnego) , RCRA (Resource Conservation and Recovery Act – akt prawny dotyczący usuwania odpadów stałych i odpadów niebezpiecznych) i OSHA (Occupational Safety and Health Act ? akt prawny regulujący przepisy bezpieczeństwa i higieny pracy).
Max-Gear? wydłuża okresy pomiędzy wymianami oleju, a więc znacznie zmniejsza koszty utrzymania pojazdu
DANE TECHNICZNE
Typowe parametry | SAE grade | ||||
75W90 | 75W140 | 80W90 | 90 | 85W140 | |
Lepkość | |||||
cSt w 40?C | 132,3 | 247,0 | 150,3 | 194,3 | 324,4 |
cSt w 100?C | 19,1 | 33,0 | 16,8 | 19,2 | 28,5 |
SSU @100°F |
677 | 1261 | 782 | 1018 | 1708 |
SSU @ 210°F |
97 | 160 | 87 | 98 | 140 |
CP @ -12°C |
– | – | – | – | 30000 |
CP @ -26°C | – | – | 50000 | – | – |
CP @ -40°C | 100000 | 130000 | – | – | – |
Temperatura zapłonu | |||||
(?F) | 380 | 375 | 395 | 390 | 375 |
Temperatura palenia | |||||
(?F) | 465 | 465 | 470 | 475 | 435 |
Temperatura krzepnięcia | |||||
(?F) | -54 | -69 | -33 | -33 | -17 |
Test korozyjności | |||||
Miedź | W normie | W normie | W normie | W normie | W normie |
Brąz | W normie | W normie | W normie | W normie | W normie |
Test rdzewienia | |||||
Woda | W normie | W normie | W normie | W normie | W normie |
Słona woda | W normie | W normie | W normie | W normie | W normie |
Zdolność tworzenia piany | |||||
W normie | W normie | W normie | W normie | W normie | |
Test Timken ? test obciążeniowy | |||||
Lbs (funty siły) | 100 | 100 | 100 | 100 | 100 |
Test na aparacie czterokulowym | |||||
Obciążenie zespawania (kg) | 400 | 400 | 400 | 400 | 400 |
Ciężar właściwy |
|||||
w 60 ?F | 0,895 | 0,895 | 0,901 | 0,897 | 0,908 |
funt/galon |
7,45 | 7,45 | 7,50 | 7,47 | 7,56 |
Cena 119zł za kwartę (0,946 L)
/ dostępne lepkości: 75W90 i 75W140 /